بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند
سرخط خبرها

رومینگ چیست؟ | چطور در سفر اربعین از رومینگ همراه اول و ایرانسل استفاده کنیم؟

  • کد خبر: ۱۸۱۴۱۴
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
رومینگ چیست؟ | چطور در سفر اربعین از رومینگ همراه اول و ایرانسل استفاده کنیم؟
در زمان سفرهای اربعین، زائران به دلیل قرار نداشتن در محدوده سرویس اپراتورهای تلفن همراه داخلی می‌توانند از رومینگ استفاده کنند. در این مطلب روش فعال‌کردن رومینگ همراه اول و ایرانسل آمده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در زمان سفرهای اربعین، زائران به دلیل قرار نداشتن در محدوده سرویس اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند از رومینگ استفاده کنند. زمانی که به خارج از کشور سفر می‌کنید، به صورت پیش فرض دیگر در سرویس تماس‌های اپراتور‌های تلفن همراه داخل کشور قرار نخواهید داشت. اما خوشبختانه یک قابلیت جایگزین وجود دارد به نام رومینگ که می‌توانید از طریق آن، از خارج کشور همان امکانات تماس و پیامک را داشته باشید. به این شکل، دیگر نیازی نیست که در کشور خارجی، هزینه‌ای برای خرید سیم کارت پرداخت کنید. می‌توانید به راحتی با فعال‌کردن خدمات رومینگ، از همان امکاناتی که داخل کشور داشتید، بهره‌مند شوید.

رومینگ چیست؟

رومینگ سرویس خدمات تماس، پیامک و اینترنت اپراتور‌های تلفن همراه ایران در خارج از کشور است. اپراتورها برای اینکه کاربرانشان بتوانند خارج از ایران هم از سیم کارت‌هایشان استفاده کنند، با اپراتورهای مطرح هر کشور وارد مذاکره می‌شوند و با آن‌ها قرارداد می‌بندند. برای مثال، همراه اول در کشور X یک اپراتور به اسم B را انتخاب کرده و با او مذاکره می‌کند که اگر شخصی با سیم کارت همراه اول وارد کشور X شد، بتواند از طریق اپراتور B با کشور خودش (ایران) ارتباط برقرار کند و در ازای آن، مبلغی را پرداخت کند. اگر این اتفاق بیفتد و شما در کشور X با استفاده از سیم کارت همراه اول خودتان از طریق اپراتور B با ایران ارتباط برقرار کنید، در حقیقت از رومینگ بین الملل استفاده کرده‌اید.

اپراتور‌های مختلف، سرویس‌های رومینگ متفاوتی دارند. در ادامه روش فعالسازی آن‌ها را مرور می‌کنیم.

رومینگ همراه اول

هزینه و تعرفه رومینگ اپراتور همراه اول، به دائمی یا اعتباری بودن سیم کارت شما بستگی دارد. اما فارغ از آن، قرارداد‌های بین اپراتور همراه اول ایران و اپراتور‌های کشور‌های خارجی مختلف، این امکان را برای مسافران ایرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، فراهم ساخته تا بتوانند با فعال ساختن این سیستم، از سیم کارت همراه اول خود در آن کشور استفاده کنند. در حال حاضر ۸۵کشور در جهان که عمدتا کشور‌های بزرگ و مهم هستند، با اپراتور همراه اول ایران قرارداد فعال دارند و در سفر به این کشور‌ها، می‌توانید با فعالسازی این سیستم، از خط تلفن همراه خود استفاده کنید.

برای استفاده از سیستم رومینگ همراه اول، کافی است که این قابلیت را در گوشی تلفن همراه خود فعال کنید و پس از آن به راحتی از این سرویس برخوردار شوید.

چطور سیستم رومینگ همراه اول را فعال کنیم؟

برای فعال کردن این سرویس، دو روش وجود دارد:

کد فعال‌سازی رومینگ همراه اول

برای این منظور، کافی است که کد #۲۹*۱۰* (ستاره ۱۰ ستاره ۲۹ مربع) را شماره‌گیری کنید. به این شکل سرویس تماس خارج از کشور همراه اول برای خط تلفن همراه شما، فعال شده و البته هزینه آن نیز منظور خواهد شد.

فعال‌سازی پیامکی

با پیامک کردن عدد ۲۹ به سرشماره ۱۰، این سرویس با لحظاتی انتظار، برای شما فعال خواهد شد.

نکته: همین طور برای غیرفعال کردن این سرویس در اپراتور همراه اول، لازم است که کد #۲۹*۱۰* را شماره‌گیری کنید.

رومینگ همراه اول در پرواز

اپراتور همراه اول امکان استفاده از این سرویس را در طول پرواز، در صورتی که پرواز شما با یکی از شرکت‌های هواپیمایی زیر باشد، ممکن ساخته است:

سبو پسیفیک ایر، بریتیش ایرویز، ازل ایرویز، آل نیپون ایرویز، آئروفلوت، ابریا، هنگ کنگ ایرلایز، هواپیمایی اتحاد، هواپیمایی امارات، اجیپت ایرویز، قطر ایرویز، هواپیمایی عمان ایر، لیبیان ایرلاینز، هواپیمایی سعودی، فیلیپین ایرلاینز، سنگاپور ایرلاینز، TAM ایرلاینز، هواپیمایی تایلند.

لازم به توضیح است که به جز فعال‌سازی از طریق اپراتور، شما باید گوشی تلفن همراه خود را نیز در حالت مخصوص این سرویس قرار دهید. برای این منظور بسته به اینکه گوشی تلفن همراه شما اندروید یا iOS باشد، دو فرایند متفاوت را پیش رو دارید:

فعال کردن شبکه رومینگ در گوشی‌های اندروید

مراحل زیر را برای این فعال‌سازی در نظر داشته باشید:

به بخش تنظیمات یا Setting وارد شوید.

سپس به بخش شبکه‌های بیشتر یا More Networks بروید.

روی گزینه mobile networks کلیک کنید.

گزینه network operators را انتخاب کرده و روی آن بزنید تا لیست شبکه‌ها باز شود.

حالا روی شبکه مورد نظر خود‌زده و سرویس فعال خواهد شد.

فعال کردن شبکه رومینگ در گوشی‌های iOS

برای فعال کردن این شبکه در گوشی‌های iOS، این مراحل را دنبال کنید:

ابتدا به بخش تنظیمات یا Setting گوشی وارد شوید.

روی گزینه Carrier بزنید.

منتظر بمانید تا لیست شبکه‌ها نمایش داده شده و شبکه مورد نظر خود را از میان آن‌ها انتخاب کرده و روی آن بزنید.

رومینگ ایرانسل

سرویس رومینگ اپراتور ایرانسل در ۱۵۸ کشور مختلف فعال است و این اپراتور توانسته با کشور‌های بیشتری عقد قرارداد داشته باشد و خدمات بهتری به هموطنان ایرانی ارائه کند. از جمله این کشور‌ها می‌توان به عراق، برزیل، اسپانیا، ترکیه، سوئد، امارات متحده عربی، مصر، ایتالیا، فنلاند، گرجستان، مالزی، انگلستان، عربستان سعودی، روسیه، فرانسه، تایلند، هند، استرالیا، چین، جمهوری آذربایجان و … اشاره کرد.

فعال‌سازی سرویس رومینگ در اپراتور ایرانسل

برای اینکه بتوانید از این سرویس در کشور خارجی برخوردار شوید، ابتدا بررسی کنید که کشور مورد نظر شما در لیست ۱۵۸ تایی قرار دارد یا خیر. در صورتی که کشور مقصد شما در فهرست کشور‌هایی بود که از این سرویس ایرانسل پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید با شماره گرفتن #۱*۱۱۱*، سرویس مد نظر را فعال کنید.

همین طور با شماره گرفتن #۲*۱۱۱* می‌توانید این سرویس را غیرفعال کنید.

رومینگ ایرانسل در پرواز

در برخی از پرواز‌ها، شما می‌توانید از این سرویس در طول پرواز نیز استفاده کنید که از جمله شرکت‌های هواپیمایی فعال در این خصوص، می‌توان به شرکت‌های هواپیمایی TAM، هواپیمایی سعودی، سنگاپور ایرلاینز، ایرلاین سلطنتی اردن، فیلیپین ایرلاینز، قطر ایرویز، عمان ایر، هواپیمایی لیبی، ایبریا ایرلاین، هنگ کنک ایرلاینز، هوایپیمایی اتحاد، هواپیمایی امارات، اجیپت ایر، هواپیمایی سبو پسیفیک، بریتیش ایرویز، آذربایجان ایرلاینز، آل نیپون ایرویز و هواپیمایی آئروفلوت اشاره کرد.

تعرفه رومینگ ایرانسل و همراه اول در سفر اربعین

رومینگ چیست؟ | چطور در سفر اربعین از رومینگ همراه اول و ایرانسل استفاده کنیم؟

تعرفه رومینگ همراه اول

رومینگ چیست؟ | چطور در سفر اربعین از رومینگ همراه اول و ایرانسل استفاده کنیم؟

تعرفه رومینگ ایرانسل

خرید سیمکارت عراقی به‌عنوان روش به‌صرفه

یکی از گزینه‌های موجود برای برقراری تماس و کار با اینترنت، استفاده از سیم‌کارت عراقی است که در مرز و همینطور در کشور عراق به‌سادگی می‌توان تهیه کرد. با توجه به اینکه هزینه‌های استفاده ازین سیمکارت به‌صرفه‌تر از رومینگ سیمکارت داخلی است، در طی این سال‌ها بیشتر توصیه شده است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات سه شنبه ۳۱ مرداد ماه در صحن علنی مجلس اعلام کرد که با همکاری وزیر محترم عراقی امسال سیم کارت‌های عراقی و رومینگ با قیمت کمتر و کیفیت بهتر نسبت به سال گذشته در اختیار زوار قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است پیش از این اعلام شده بود که وزارت ارتباطات کشور عراق قرار است سیم کارت‌های عراقی با اینترنت و تماس رایگان در اختیار زائران کشور‌هایی همچون ایران، عربستان، کویت و لبنان قرار دهد، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد این موضوع بسیار محدود بوده و امکان استفاده عمومی توسط زائران وجود ندارد. بهترین گزینه، خریداری سیمکارت عراقی در مرزهاست که آسان‌تر و با قیمت کمتری صورت می‌گیرد.

راهنمای استفاده از بسته‌های رومینگ و توصیه‌های اینترنتی برای زایران اربعین حسینی

* با توجه به محدودیت ظرفیت شبکه اپراتور های عراقی و حضور بیشمار زائرین ایرانی، خارجی و شهروندان عراق در شهر کربلا و نجف، قبل از خرید بسته، مقدار مصرف خود را در نظر بگیرید.

* بهتر است قبل از آغاز سفر، سیم کارت خود را بیشتر از میزان مصرفی خود شارژ کنید.

* بسته هاى اينترنت داخلى در زمان رومينگ قابل استفاده نيست.

* برای مدیریت بهینه هزینه‌ها، بهترین زمان خرید بسته، روز خروج از کشور (قبل از گیت خروج) است.

* می‌توانید به طور همزمان چندین بسته (غیریکسان) خریداری نمایید.

* در طول سفر از شارژ سیم کارت خود مطمئن باشید، در صورتی که شارژتان رو به اتمام است از آشنایان خود در ایران بخواهید که سیم کارت شما را شارژ کنند.

 * به این نکته توجه کنید که با روشن کردن اینترنت رومینگ، اینترنت مورد استفاده در اپلیکیشن‌های تلفن همراه شما با هزینه رومینگ محاسبه خواهد شد، بنابراین از غیرفعال بودن اپلیکیشن‌های خود اطمینان حاصل کنید.

* برای پرهیز از هزینه‌های غیرضروری در هنگام حضور در کشور عراق، در تنظیمات پیام‌رسان‌های خود، دانلود خودکار ویدئو، عکس و فایل صوتی را غیرفعال کنید و تا حد امکان از اپلیکیشن‌های فضای مجازی استفاده نکنید.

* می‌توانید با استفاده از هدیه مکالمه با شماره‌های ایران یا شماره های همان کشور تماس بگیرید یا به تماس‌های از مقصد ایران و همان کشور پاسخ دهید.

* بسته‌های رومینگ قابلیت تمدید خودکار ندارند.

 * در صورت اتمام بسته رومینگ، هدیه مکالمه و پیامک قابل استفاده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->